INFORMACIÓ

sisegrau-logo


Placeholder

Identitat corporativa


Què és i com crear la de la teva empresa?

Identitat Corporativa

 

Quan obrim un negoci no només hem de pensar en les gestions administratives, sinó que també hem de tenir en compte com presentarem l’empresa. Dissenyar una marca que reflecteixi qui som i què fem és clau per a l’èxit del nostre projecte! Per fer-ho, tingues en compte una part fonamental del branding: la identitat corporativa.

 

 

La identitat corporativa va més enllà de dissenyar un logotip, és la imatge, les sensacions, la filosofia i els valors que l’empresa transmet.

 

Quins elements has de considerar per crear la identitat corporativa?

 

 

Filosofia: adopta un discurs i un llenguatge d’acord amb la teva marca i la seva història. Identifica les característiques del negoci, la personalitat de la marca, els seus valors i quin és el teu públic. 

 

Públic objectiu, llenguatge i missatges: a qui va dirigit el teu negoci? Pensa-ho bé, perquè hauràs d’adequar els missatges i el llenguatge a aquest públic. Si, per exemple, el teu producte és per a un públic jove, com tu, pots ser més informal en la manera com et comuniques. Important: tingues en compte en tot moment la visió, la missió i els valors de l’empresa.

 

Identitat visual: els recursos visuals i de disseny són els que representen el missatge que la companyia vol transmetre. Hauràs de definir una paleta de colors, quin és el logotip, quines tipografies representaran la vostra marca. Per últim, cal realitzar un manual d’estil que definirà com fer un bon ús de tots aquests elements.

 

Tots aquests elements els podràs aplicar en tot allò que facis: signatura del correu electrònic, lloc web, dossier de serveis, plantilles per a xarxes socials, targetes de visita…

 

Vols saber més en detall alguns dels elements de la identitat visual:

 

 

 

Naming: el nom del teu negoci. No val qualsevol, ha de representar què és l’empresa i diferenciar-te de la competència.

 

Logotip: és una representació del nom de l’empresa i dels valors de la companyia. Pensa que serà la cara de l’empresa. Com a consell, idea un logotip senzill, clar i que pugui ser versàtil per poder-lo adaptar a diferents formats i emplaçaments. També et recomanem que sigui original i atemporal (very important!).

 

Paleta de colors: no és només el color del logo, també tots els colors i tonalitats que s’utilitzaran en els materials d’empresa (tant físics com en línia).

 

Tipografia: el més normal és seleccionar-ne una o un parell de fons que t’acompanyaran en totes les comunicacions.

 

És clar que crear i mantenir una marca no és un procés simple, però treballar tota la identitat corporativa t’ajudarà a agilitzar processos més endavant i, sobretot, a reforçar la teva marca i que la gent et reconegui.

 

Vols més informació entorn a la identitat corporativa i estratègies de comunicació? Visita el blog de SisèGrau.

sisegrau-logo


Contacta'ns si tens més dubtes

Demana el carnet